رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ تن چوب قاچاق اغلب از نوع بید در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

خالد خضری گفت: در همین ارتباط نیز ۲۰ نفر از متخلفان قاچاق چوب و قطع درختان با همکاری نیروی انتظامی در مناطق مختلف شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی گفت: صیانت از جنگل‌ها وظیفه‌ای ملی است و با سودجویان چوب برخورد جدی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: اساس قوانین منابع طبیعی حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع است و چنانچه شخص یا کسانی مجوز فعالیت و حمل نداشته باشند بشدت با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

خضری گفت: چوب درختان جنگلی را در طی سال‌های گذشته فقط افرادی خاص قاچاق می‌کردند، اما امروزه با گران شدن چوب و سود زیاد حاصل از خرید و فروش آن، افراد زیادی با طرق مختلف، چوب قاچاق می‌کنند.

وی گفت: نیرو‌های فعال منابع طبیعی در همه حال، قاچاق چیان چوب را تحت‌نظر دارند و از ظرفیت بسیج، علاقه‌مندان به طبیعت و نیرو‌های بومی نیز استفاده می‌شود تا جلوی توسعه این پدیده شوم در جامعه گرفته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد می‌گوید: ارتقا فرهنگ درختکاری موجب زیبایی بیش از پیش روستا‌ها و شهر‌های استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.