نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلو واتی ویژه ۲۵ خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای ملا علی شهرستان هیرمند به دستور رییس جمهور افتتاح شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در روستای ملا علی هیرمند که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه بود گفت: کمیته امدام امام خمینی (ره) طیف وسیعی از خدمات را در این استان از ساخت خانه، تامین وسایل، تامین جهیزیه، لوله‌کشی گاز و کمک هزینه به مددجویان ارائه می‌دهد.

حسین مدرس خیابانی گفت: مهمترین ماموریت کمیته امداد امام (ره) در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌های روستایی است.

او گفت: ما اعتقادمان این است باید کاری کنیم که مدجویان وابسته به کمک‌های معیشتی مقطعی و موقت نباشند و خودشان مستقل و خودکفا شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همت کمیته امداد امام (ره) در سیستان و بلوچستان در یکی از روستا‌های منطقه سیستان به عنوان نمونه ۲۵ مورد از خانواده‌های مددجو با نصب پنل‌های خورشیدی پنج کیلووات درآمدی پایدار برایشان ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه هزینه این پنل‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۷۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت سال در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی گفت: به دلیل اینکه بعضی از شغل‌ها به دلیل خشکسالی در منطقه سیستان مانند کشاورزی و دامپروری تعطیل شده این موارد (نصب پنل) کمک خیلی خوبی است که خانواده‌های مددجو بتوانند درآمد پایداری بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کسب کنند.

مدرس خیابانی گفت: این موضوع بسیار مهم است که بتوانیم پنل‌های خورشیدی را در مقیاس کوچک فراگیر کنیم که در این مورد کمیته امداد در استان پیشرو بوده است.

او گفت: شرایط استان هم برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاووات و هم برای اجرای پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی مناسب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار