رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: ده درخت کهنسال در مناطق مختلف این شهر شناسامه دار می شوند.

علی شایگان امروز در جلسه هم اندیشی با رسانه ها با اشاره به رونمایی درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه گفت: ده درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در خیابان ها، محوطه ادارات و بیمارستان ها، محلات و دانشگاه ارومیه شاسایی شده است که ضمن شناسنامه دار کردن آنها با هماهنگی میراث فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز اقدام می شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: باتوجه به فرارسیدن عید نوروز، ۱۹۰ المان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در ۶ نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی اِلمان‌ها و گلدان‌ها در کارگاه‌های خود شهرداری با کمترین هزینه ساخته می‌شود، گفت: ۵۰ درصد از اِلمان‌هایی که امسال نصب می‌شوند اِلمان‌های سال‌های قبل هستند که نوسازی شده اند.

شایگان می گوید: همزمان با روز درختکاری ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط شهرداری کاشته می‌شود، که ۱۰۰هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا می‌شود.

به گفته رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه شهروندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه شهرداری به آدرس Khedmat.urmia.ir تقاضای درخت رایگان کنند که بعد از ثبت درخواست، کارشناسی اعزام و بعداز بررسی محل، درخت اهدا می‌شود.

وی گفت: همزمان با ورود فصل بهار۴ میلیون بوته گل، ۱۰۰ هزار گل لاله در کل شهر کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.