رئیس مرکز بهبود محیط کسب کار گفت: امروز در قالب صحبت هایی که صورت گرفته، همکاری وزارت جهاد برای اعطای مجوز افزایش یافته است.

سیاح گفت: بسیاری از دستگاه‌ها از جمله  وزارت جهادکشاورزی  به سامانه  درگاه مجوزهای الکترونیکی متصل شدند و دقایقی قبل معاونت وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را اعلام کرد.

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد باید حمایت های نمایندگان مجلس در جهت اجرایی شدن این موضوعات در دستور کار قرار گیرد و تا زمانی که بساط ارائه وام و تسهیلات ادامه داشته باشد امضاهای طلایی جمع نخواهد شد، بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که اجازه ندهیم رانت خوارها و افراد زرنگ از طریق این امضا بتوانند فعالیت خود را در حوزه ارائه مجوز ادامه دهند.

اقبال معاون سازمان ثبت اسناد گفت: با توجه به آنکه سازمان ثبت اسناد در حوزه تخصصی خود فعالیت می‌کند، تمامی فعالیت‌های این بخش به صورت الکترونیکی است و پنجره واحدی برای آن در نظر گرفته شده است.

او گفت: مطابق  ماده ۵ دفاتر اسناد رسمی تاسیس دفترخانه مطابق ظرفیت منطقه است  تا زمانی که قانون و ماده  ۵ در شورای اسلامی اصلاح شود، امکان اعطای مجوز خارج از ظرفیت منطقه وجود ندارد.

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست.

قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار