تازیکی گفت: بالای ۶۰ درصد موانع کسب و کار مربوط به صدور مجوز است که با اتصال به درگاه ملی مجوزها امیدوار هستیم زودتر به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رضا تازیکی گفت: ارائه مجوزهای کسب و کار تاثیر بسیار زیادی در حوزه اقتصاد کشور دارد، این در حالی است که تعدد مجوزها بزرگترین عامل برای عدم سرمایه گذار و کارآفرینان محسوب می‌شود. از سوی دیگر تسهیل صدور مجوز کسب و کار در شفاف سازی تاثیر زیادی دارد.

به گفته کارشناس حوزه کسب و کار دولت برای توسعه کسب و کار تنها ۲ ابزار مجوز و وام دارد که این امر اشتباه است، چرا که پرداخت وام و مجوز به یکدیگر مربوط هستند و تا زمانی که مجوز دریافت نشود تسهیلات به افراد پرداخت نمی‌شود.

او گفت: بازدید کارشناسان در صدور مجوز باید حذف شود چرا که این موضوع سلیقه‌ای عمل کردن است و فساد به همراه دارد.

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت گله مند بودند، این در حالی است که با حذف مجوز امضاهای طلایی بسیاری از بین می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کسب وکار ، صدور مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اولین برداشتن امضا طلایی .. نصیب عیدی بازنشستگی کشوری شد .... بازنشستگی کشوری از زیر تیو ل ورارت کار خارج شود ... این سازمان نهادی تخصصی و وابسته به سازمان برنامه و بودجه بوده .. هر تغییری تخصصی بودن ان را نباید به کنار هم گذاشتن با تامین اجتماعی یک صندوق دبده شود .. تحقیر نکنید متغصص متعهد را ...
نتیجه خوبی ندارد ... داریم میبینیم اولین اثراتش را. بقول شما صندوق بازنشستگی بازنشستگی باید در کنا قندوق نفت قرار گیرد .. به
دلابل مختلف ..این حرف گفته میشود ... لطفا بنویسید ... زاه مهاجرا هر دو باز است نگاهی به ان بیاندازید
آخرین اخبار