معاون اول رئیس جمهور از برنامه دولت برای پیگیری ادامه همکاری با قطر در جام جهانی آینده خبر داد.

محمد مخبر ظهر امروز در جلسه بررسی موضوعات مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به تدوین طرحی جامع برای همکاری های مشترک ایران و قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه است و می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند.

به گفته مخبر فرصت های گسترده ایران برای مشارکت و همکاری با قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ می تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ و گردشگران خارجی باشد.

پیش از این علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت 9 اسفند گفته بود وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از حدود سه ماه پیش تاکنون با همکاری برخی دستگاه های دولتی جلسات متعددی برگزار کرده اند و برنامه مدونی برای فعال‌سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر طراحی و آماده کرده اند. 

همچنین سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد آبان امسال گفته بود «باتوجه به گنجایش کم کشور قطر در پذیرش گردشگران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲، برنامه ریزی کاملی داریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در قشم و کیش، باعث شویم تا گردشگران رضایت‌مندانه منطقه را ترک کنند.»

گفتنی است ایران از زمان ثبت نام قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال همکاری با این کشور برای برگزاری بخشی از این رویداد جهانی بود. این تلاش‌ها با تشکیل کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر جدی‌تر شد.

استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های غیردولتی و فعال‌سازی تورهای گردشگری بخش خصوصی برای بهره بردن از ظرفیت موجود در ایام جام جهانی، از اهداف این کارگروه است.

برچسب ها: جام جهانی ، قطر ، مخبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار