رئیس جمهور تعامل موثر و سازنده وزرا و استانداران را باعث ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان‌ها هستند و تعامل موثر و سازنده میان وزرا و استانداران تاثیر قطعی در ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دولت خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه «تمرکززدایی از ضرورت‌های مهم در افزایش کارآمدی نظام اداره کشور است» گفت: وزرا به طور جدی در راستای تمرکززدایی اقدام کنند و اختیار آن دسته از تصمیم‌گیری‌ها را که نیازی به بررسی و اتخاذ آن‌ها در مرکز نیست، به استانداران تفویض کنند. البته خصوصی‌سازی باید به قیمت واقعی، واگذاری به افراد و بخش خصوصی واقعی و واجد شرایط و حمایت دولت از بخش خصوصی پس از واگذاری‌ها انجام شود تا به سامان دادن اقتصاد کشور کمک کند.
«افزایش اختیارات استانداران و تمرکز زدائی از پایتخت» در قانون برنامه پنجم توسعه وظیفه دولت‌ها عنوان شده است.

پیشتر هم احمد وحیدی وزیر کشور گفته بود که دولت برنامه دارد «صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی» ایجاد کرده و «منابع دولتی و ملی» و «منابع ناشی از فروش اموال و سایر درآمدها در استان‌ها» را در این صندوق واریز کند.

به گفته وحیدی «باید کشور را استاندار محور اداره کنیم نه وزارتخانه محور و برای این منظور بخشی از اختیارات وزارتخانه‌ها به استانداران تفویض می‌شود. درخصوص اعطای اختیارات بیشتر به استانداران مصوبه‌ای به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد.»

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام جای شهدای خبر نگار انقلاب خالی !!!! نمی ترسیدند ، بصیرت داشتند ، مردمی بودند ، و طاغوت توان خفه کردن آنها را نداشت ، طاغوت را با افشاگری به زیر کشیدند .
آخرین اخبار