مخبر:

دولت بر سر منافع مردم با احدی تعارف ندارد

معاون اول رییس‌جمهور گفت: نباید اجازه دهیم گران‌فروشی و نوسان قیمت ها، کام مردم را تلخ کند.

محمد مخبر با بیان این سخنان در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت دولت نمی‌تواند نسبت به سفره و وضعیت معیشتی مردم بی تفاوت باشد لذا باید محکم و با جدیت پای نظارت و کنترل قیمت اقلام و کالا‌های اساسی در سبد خانوار بایستیم.

پیش از مخبر نیز، شخص رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وزرای جهادکشاورزی و صمت را موظف کرد تا دلایل افزایش قیمت‌ها را با وجود کاهش نرخ ارز بررسی کنند.

با وجود ریزش قیمت دلار در چند ماهه اخیر، کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اساسی هنوز روند کاهشی به خود نگرفته اند.

مثلا قیمت هرکیلو گوشت گوساله نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و از هر کیلو ۹۷ هزار و ۲۹۵ تومان در اسفند ۹۹ به ۱۱۷ هزار ۲۲۶ تومان در اسفند ۱۴۰۰ رسیده است.

یا قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک از ۲۴ هزار و ۳۹۶ تومان به ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این گفته بود «تا پایان سال افزایش قیمت کالا‌ها به‌ویژه کالا‌های اساسی را نداریم.»

با این وجود در این جلسه مقرر شد قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

همچنین کاهش قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ برنج پاکستانی از 300 نومن کیسه 10 کیلویی کمتر نیست اقای مخبر امار 5 ماه پیش رو داره.کیهان ملحم و ...هر کیسه 10 کیلویی الان 330000تومان به بالا برنج ایرانی هم که قربونش برم کیلویی 45 با بالا تا 100 تومن
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اینا یا خودشون نمیفهمن یا من و تو رو نفعم گیر اوردن
Germany
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ماشاالله به حقوق هایی نجومی
آخرین اخبار