استاندار خراسان جنوبی در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن روز احسان و نیکوکاری گفت: این سنت حسنه از قدیم در استان رواج داشته است.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز احسان و نیکوکاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"هرچه در راه خدا می‌دهیم، برای ما می‌ماند و درحقیقت برای «من» واقعی خودمان خرج کرده‌ایم. هرچه برای خودمان نگه می‌داریم، درحقیقت برای ما نمی‌ماند و مثل همه چیز دیگر دنیا از بین خواهد رفت. من در این خصوص اعتقاد راسخ دارم و هیچ نقطه غباری در ذهنم نیست". رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

احسان و نیکوکاری از سنت‌های حسنه و از پرشکوه‏ ترین جلوه‏‌های انسانیت است که از دیرباز در ایران، این دیار مهربانی و محبت رواج داشته و مردمان این سرزمین با تأسی از اولیای الهی همواره یاریگر هموطنان محروم خود هستند.


بیشتر بخوانید


به همین منظور و به مصداق حدیث شریف امام صادق (علیه السلام) که فرموده اند؛ خداوند بزرگ فرموده، مردم خانواده من هستند. پس محبوب‌ترین آن‌ها نزد من، کسانی هستند که به مردم مهربان‌تر بوده و در تأمین نیازهایشان کوشاتر باشند؛ رسیدگی به محرومان و قشر ضعیف جامعه در شمار اهداف عالیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت و قافله سالار اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، معمار کبیر انقلاب (قدس سره) برای تحقق این امر، فرمان تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵۷ صادر کرد تا همه ساله مردم نیکوکار کشورمان در این روز که به درستی روز احسان و نیکوکاری نام گرفته، با کمک‌های ارزشمند خویش به یاری نیازمندان و محرومان بشتابند و حس نوع دوستی خود را بیش از پیش نمایان سازند.

اینجانب با عرض تبریک ۱۴ اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از برکات ارزنده انقلاب اسلامی به همه تلاشگران خدوم این نهاد در خراسان جنوبی که خدمات خالصانه آن‌ها منشأ خیر و برکت فراوان است، از مردم نجیب و نیکوکار استان که همواره در نوع دوستی و احسان پیشقدم بوده اند، دعوت می‌کنم ضمن مغتنم شمردن هفته احسان و نیکوکاری که امسال عنوان عیدی برای همه را بر خود دارد، با شرکت در این همایش نوع دوستی و مهرورزی در آخرین روز‌های سال، امید و نشاط را مهمان خانه‌های نیازمندان کنند؛ باشد که در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، گل لبخند مهمان چهره مظلوم کودکان طعم فقر چشیده گردد.

تندرستی، شادکامی و توفیق روز افزون همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.