معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ورود گردو غبار هوای هفت شهر استان را در وضعیت بسیار ناسالم قرار داد.

اقبال حمیدی گفت: با توجه به ورود گردو غبار تشکیل شده از شمال عربستان و غرب کشور عراق و وزش باد شدید از ساعت یک بامداد امروز جمعه وضعیت هوای استان در شرایط بسیار ناسالم و ناسالم قرار گرفته .

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: براساس داده‌های ایستگاه‌های پایش کیفی هوای استان، وضعیت هوای استان در شهر‌های بانه، سقز، سنندج کامیاران و مریوان، دیواندره و سرواباد در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

به گفته او هوای شهر‌های قروه و بیجار در شرایط ناسالم قرار دارد لذا از آحاد مردم تقاضا می‌شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد، و ورزش کردن جدا خودداری کنند.

حمیدی گفت: افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی با توجه به شرایط قرارگیری در بحران اومیکرون تنفس در هوای آلوده و مرطوب احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را دوچندان می کند بنابراین از حضور در فضای باز خودداری کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده .

بر اساس شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.