تجلیل از مربیان برتر ورزشی به عنوان سفیر محیط زیست در کردستان

از مربیان برتر ورزشی که به عنوان سفیر محیط زیست در استان کردستان فعالیت داشتند تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در مراسم تجلیل از مربیان برتر ورزشی سفیر محیط زیست که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد،گفت:مربیان ورزشی مرجع و الگوی جامعه برای حفاظت از محیط زیست می باشند و آنان  از مهمترین ارکان استان در اشاعه فرهنگ زیست محیطی هستند.

خیرالله مرادی با اشاره به اینکه ورزش به ویژه فوتبال به عنوان یک صنعت جذاب موجب شده در تمام دنیا طرفداران بی شماری داشته باشد گفت: استان کردستان نیز از این قائده مستثنی نیست و این پتانسیل بسیار گرانبهایی است که بتوان از این فرصت در راستای آگاه سازی و آموزش‌های موثر زیست محیطی استفاده کرد.

او می گوید: اگر تعداد محیط بانان استان کردستان را ده برابر وضعیت کنونی افزایش داده و به تمام امکانات روز و سلاح تجهیز شوند نمی‌توان از محیط زیست حفاظت کرد مگر خود مردم مشارکت کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه محیط زیست متعلق به فرد، اشخاص یا یک ایدولوژی خاصی نیست و این مطالبه عمومی است و هدف غایی آن حفاظت از آن می‌باشد؛ گفت: با توجه این موضوع خود مردم نیز باید مسئولیت پذیر باشند و مربیان تیم‌های ورزشی به ویژه مربیان فوتبال می‌توانند در تاثیر بر افکار عمومی به ویژه کودکان و جوانان بسیار کمک کننده و مثمر ثمر باشند.

در ادامه مربیان در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های ورزشی و ارتباط ورزش و محیط زیست را بیان کرده و اعلام آمادگی کردند که در هر برنامه و موضوع زیست محیطی به ویژه آموزش با اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

در پایان مراسم از آقایان فرهاد شریف پور، پیام محمدی، سامرندصالحی، اسعد امجدی، اسماعیل سرچمی، حبیب الله دبستانی، فرید مبارکی و خانم سهیلا حقگو مربیان برتر ورزشی استان کردستان با اهداء تندیس و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، مربی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.