بیش از ۵۳۰۰ تخت اقامتی در آذربایجان غربی فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پنج هزار و ۳۳۰ تخت اقامتی در استان در قالب ۲ هزار و ۲۰۰ اتاق و ۱۲۷ واحد اقامتی فعال است.

جلیل جباری گفت: هم اکنون ۱۱۶ دفتر مسافرتی و گردشگری، ۲۷ غذا خوری بین راهی و ۱۸ آژانس مسافرتی در استان فعالیت دارند.

او می گوید:  ۴۵۲ تخت در قالب ۳۲ واحد بوم گردی در استان وجود دارد و ضریب اشغال تخت‌های استان و میزان اقامت قبل از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۳۹۳ نفر بود که این میزان در سال جاری به ۱۳۷ هزار نفر رسیده است.

جباری گفت: آمار اقامت در استان نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش ۹۰ درصدی دارد، ولی نسبت پارسال که ۱۰۷ هزار نفر بود افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی می گوید: ۲۵۰ مورد موافقت اصولی در استان با پیش بینی میزان سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر انجام شده است که امیدواریم با مصوب شدن در کارگروه زیربنایی استان عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود.

جباری گفت: از این تعداد متقاضی و موافقت نامه صادره ۲۵ تا ۳۰ درصد موفق به اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی می‌شوند و مابقی یا در تامین منابع مالی دچار مشکل شده و یا منصرف می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذربایجان غربی می گوید: حمایت از تاسیسات اقامتی آژانس ها، حمایت از واحد‌های بوم گردی و برخورد با واحد‌های اقامتی و سوییت‌های غیرمجاز لازم است مورد توجه باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.