پیش‌بینی افزایش سفر‌های ایمن و هوشمند در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: امسال به دلیل انجام واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش سفر‌های ایمن و هوشمند در استان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - جلیل جباری در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی گفت: معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان در صدا‌وسیما، رسیدگی به مبلمان شهری، ساماندهی زیبا و منظر شهری، پاکسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، مرمت و پاکسازی بنا‌های تاریخی و نظارت بر تاسیسات گردشگری و ساماندهی پایانه‌های مرزی از جمله اقدامات برای آماده‌سازی میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۱ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی می گوید: پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل انجام واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش سفر‌های ایمن و هوشمند در استان باشیم که برای این منظور آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه بر لزوم همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: برای آمادگی میزبانی از سفر‌های نوروزی باید نسبت به نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری خط‌کشی برطرف کردن نواقص جاده، به‌روزرسانی اطلاعات سفر، تنظیف و آماده‌سازی مکان‌های تاریخی و طبیعی، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری، نمازخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت بین‌راهی اقدام کرد.

یاسر رهبردین می گوید: با توجه به راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری در سطح استان نیاز است که از هم‌اکنون نسبت به هماهنگی‌های لازم برای استفاده از اتوبوس‌های امن و در شان مردم اقدام شود.

وی گفت: در محدوده شهر‌ها و پارک‌های شهری لازم است تا امکانات رفاهی برای گردشگران تدارک دیده شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.