استاندار گیلان گفت: مهمترین ماموریت مدیران اجرایی حوزه‌ی تولید و اشتغال، تلاش مجدانه در راستای مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری ست.

استاندار در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان، ایجاد بستر‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ی تولید و اشتغال را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر هدایت سرمایه گذاران به سوی تولید و اشتغال گفت: گیلان ظرفیت‌های متنوع و متعدد فراوانی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد و تحقق این امر مهم رسالتی ست که تمامی مدیران اجرایی مرتبط باید بدان اهتمام ورزند.

به گفته اسدالله عباسی، توزیع متوازن سرمایه گذاری در شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی گیلان ضروری است و مجموع دستگاه‌های اجرایی باید مجوز‌های بی نام حوزه‌ی خود را متناسب با ظرفیت‌ها و الزامات موجود در تمامی شهرستان‌ها صادر کنند تا عدالت در روند تولید و اشتغال استان تجلی یابد.

بستر‌های جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه‌ی آزاد را قابل توجه است و سرمایه گذاران حقیقی این بخش با جدیت از سوی دولت حمایت خواهند شد.

آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز از جذب ۵۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ۱۱ماه منتهی به اسفند امسال خبر داد و گفت: این رقم در قالب یک طرح تولیدی در آستارا، طرح GTI دخانیات گیلان و یک طرح دامداری در منطقه‌ی آزاد انزلی سرمایه گذاری شده و تلاش برای جذب ۳۰میلیون دلار دیگر از سرمایه گذاری خارجی در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی انزلی نیز با تشریح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌ی مدیریتی خود، از اجرای طرح پارک آبی با همت یکی از سرمایه گذاران خارجی در این منطقه خبر داد و گفت: حجم این سرمایه‌گذاری اکنون ۴۳۰میلیارد تومان است که تا ۶۰۰میلیارد تومان قابل ارتقاء و افزایش است.

علیرضا نوروزی، مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان نیز در گزارشی از شناسایی ۱۷۲عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت:تا کنون ۶۳مجوز بی نام برای سرمایه گذاران علاقه‌مند در حوزه‌های گردشگری، تولیدی، کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و بسته بندی صادر شده و تلاش برای افزایش مجوز‌های بی نام سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های مختلف اجرایی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.