مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای طرح آزادسازی ۱۶ مجموعه ورزشی در استان کلید خورد که دانش‌آموزان می‌توانند از مکان‌های ورزشی استفاده کنند.

رشید قربانی ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح کشوری آزادسازی مجتمع‌های ورزشی که در مجموعه ورزشی استاد پژوهش سنندج برگزار شد،گفت: عقل و اندیشه و خرد در بدن سالم است و سلامتی به عنوان اولویت اصلی برای زیست و زندگی اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: سلامت با غذای خوب، آرامش و با تمرین و ورزش به دست می‌آید و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش توجه به تربیت بدنی، زیست و زندگی و سلامت است.

اومی گوید: برگزاری ورزش صبحگاهی، مسابقات و المپیاد درون آموزشگاهی نیز در راستای اهمیت به دانش‌آموزان است، اما این روز‌ها سویه مختلف کرونا و زندگی آپارتمان‌نشینی موجب کاهش فعالیت دانش‌آموزان شده است تا از عدالت و فرصت لازم برخوردار نشوند.

قربانی گفت: بر اساس برنامه و تصمیم جدید آموزش و پرورش، امکانات ورزشی این اداره در روز‌های تعطیل در اختیار دانش‌آموزان با همراهی والدین قرار می‌گیرد، دولت و حاکمیت در خدمت مردم است و اقدامات و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:تحرک و ورزش را برای حفظ سلامت دانش‌آموزان ضروری است و باید از این فرصتی که وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان برای دانش‌آموزان فراهم کرده به نحو مؤثر استفاده شود تا شاهد سلامتی دانش‌آموزانمان باشیم.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم گفت: طرح آزادسازی مجتمع‌های ورزشی به صورت پایلوت در ۸ استان کشور از جمله کردستان اجرایی خواهد شد.

افشین خوشگوار گفت: انجام این طرح با هدف مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی است، و متأسفانه درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در حوزه تربیت بدنی آنگونه که باید و شاید مورد توجه خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد و افراط و تفریط به پرداختن مسائل آموزشی و درسی، موجب کم‌توجهی به حوزه تربیت بدنی شده است.

او می گوید:  توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان و همراهی والدین با آن‌ها و تعاملات خانوادگی، بسیاری از مشکلات موجود خانوادگی را مرتفع خواهد کرد،و اقتضاعات زندگی روزمره و ماشینی‌شدن زندگی و ورود تکنولوژی‌های جدید عارضه کرونا، صدمات جسمی و روحی فراوانی را به افراد و دانش‌آموزان کرده است.

خوشگوار گفت:۲۰ درصد دانش‌آموزان استان کردستان در معرض خطر اضافه وزن قرار داشته و این پیام تهدیدآمیز برای مسئولان و خانواده‌ها است لذا باید بیش از پیش به سلامت دانش‌آموزان توجه شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در قالب طرح آزادسازی مجتمع‌های ورزشی، در روز‌های پایانی پنج‌شنبه و جمعه هر هفته دانش‌آموزان همراه با والدین در یک فعالیت ورزشی شرکت کنند.

خوشگوار گفت:در کنار افزایش بهروری این طرح تنوع‌بخشی به فضا‌های یادگیری در مجتمع‌های ورزشی خواهیم داشت، این طرح در چند مرحله در ۱۶ مجتمع ورزشی کردستان برگزار خواهد شد و امیدواریم در آینده زمینه استفاده از تمامی اردوگاه‌های تربیتی و پرورشی استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.