مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس از عموم فرهنگیان جوان جهت نقش‌آفرینی در تولید ایده‌های تربیتی نوین جهت رسیدن به حیات طیبه دعوت کرد.

مرتضی کریمی در دیدار با فرهنگیان جوان شهرستان‌های لارستان و خنج با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی گام دوم در اداره‌کل آموزش و پرورش از عموم فرهنگیان جوان جهت نقش‌آفرینی در تولید ایده‌های تربیتی نوین جهت رسیدن به حیات طیبه دعوت کرد.

او با اشاره به نظام مسائل آموزش و پرورش در حوزه جوانان از تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز متشکل از معلمان جوان، دانشجو معلمان و دانش‌آموزان جهت ایفای نقش به عنوان حلقه‌های میانی در آموزش و پرورش سخن گفت.

کریمی به نقش تعلیم و تربیت در اسلام اشاره و گفت: در نگاه اسلام، جایگاه و ارزش تعلیم و تربیت به اندازه اى حائز اهمیت است که هدف از بعثت پیامبران الهی گسترش علم و معرفت در کنار پرورش روحى و فکرى بشر عنوان شده است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت و نیاز مبرم به توجه اساسی مسؤلان به این عرصه سخن‌ها گفته‌اند و معلم را به عنوان افسر سپاه پیشرفت دارای مهم‌ترین نقش در مسیر انسان‌سازی قلمداد کرده‌اند.

کریمی گفت: جایگاه برجسته مقام معلمی و انسان‌سازی، در بقای فرهنگی کشور نیاز به برنامه‌ریزی مناسب در رشد شخصیت معلم دارد تا بتواند به درستی ساخته شود و بسازد، افزود: قطعاً تاسیس دانشگاه فرهنگیان نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

او می‌گوید: مزیت دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها اهمیت و توجه به نقش انسان‌سازی است و اینکه جوانان ۱۸ ساله با روحیه منعطف طول مدت چهار سال در مرکز ثقل فرهنگ و تربیت دینی زندگی می‌کنند و، چون نهالی سبز، ریشه‌های معرفتی خود را تقویت می‌کنند و بدین سان برای افسری سپاه پیشرفت آماده می‌شوند.

مسئول شورای راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی آموزش و پرورش فارس گفت: حمایت کمی و کیفی از دانشگاه فرهنگیان و وارد کردن دانشجو معلمان و نومعلمان به عرصه‌های تصمیم‌سازی مرتبط با دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برکات بسیاری خواهد داشت که نتیجه آن را در تربیت نسل نوین خواهیم دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.