رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۰۰ دانشجو چهار رشته محل در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های این استان از طریق آزمون فراگیر مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

عباس اویسی گفت: دانشگاه پیام نور امسال نیز آزمون دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد را برای پذیرش دانشجو ویژه مهرماه ۱۴۰۱در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر برگزار خواهد کرد.

او  زمان برگزاری آزمون دانش‌پذیری را در روز جمعه ۲۴ تیرماه سال آینده اعلام کرد.

او گفت: دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان با دارا بودن ۲ رشته کارشناسی ارشد (تاریخ با گرایش‌های تاریخ اسلام و تاریخ جهان و اقتصاد اسلامی می‌تواند پذیرای متقاضیان در صورت قبولی در آزمون فراگیر باشد.

رییس دانشگاه پیام‌نور سیستان و بلوچستان از افزایش ۶ رشته جدید؛ زبان شناسی اجتماعی، ژئومورفولوژی نظری، روانشناسی شناختی، مدیریت دولتی (مدیریت منابع انسانی)، مدیریت صنعتی (تولید و عملیات) و شیمی کاربردی به دفترچه راهنمای بیست و دومین دوره آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خبر داد و از تمامی داوطلبان خواست با مطالعه دقیق دفترچه راهنما که توسط سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

او گفت: در بحث تسهیلات به دانشجویان در مقاطع مختلف وام تحصیلی پرداخت می‌شود  در مقطع کارشناسی ارشد تا چهار ترم تحصیلی در هر ترم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در مقطع کارشناسی نیز تا هشت ترم در هر ترم یک میلیون و۳۰۰ هزار تومان وام دانشجویی ارائه می‌شود.

اویسی  گفت:  سوالات آزمون فراگیر از منابعی است که در دوره دانش‌پذیری به دانشجویان معرفی شده  دانشجویانی که با موفقیت دوره دانشپذیری را بگذرانند به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور شناخته شده وپس از این آزمون یک ترم تحصیلی خود را سپری کرده و برای ترم بعدی ثبت نام خواهند کرد.

او گفت: اطلاعات تکمیلی و نحوه برگزاری کلاس‌های مهرماه ۱۴۰۱ از طریق پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.sb.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار