استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فراهم آوردن زمینه حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان باعث آشنایی این دانشجویان با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و صدور بهتر انقلاب به سایر کشور‌ها می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان   در نشست با علاء الدین بروجردی معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهارداشت: جذب دانشجویان خارجی موجب می‌شود آرمان‌های انقلاب و فرهنگ ایران اسلامی به خارج از کشور صادر و زمینه آشنایی آن کشور‌ها با فرهنگ ایران و ایرانی فراهم شود.

وی به اجرای پروژه مجتمع کشت و صنعت مکران اشاره کرد و افزود: سالانه ۷۰۰ میلیون دلار واردات موز به کشور داریم در حالی که اگر همین مبلغ صرف توسعه کشت موز استان شود باغات موز استان از چهار هزار هکتار به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد و این مهم مانع از خروج ارز از کشور نیز خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «میز دانشگاه» در استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان راه‌اندازی می‌شود ادامه داد: از ظرفیت نظرات و پیشنهادات توسعه‌ای هفت دانشگاه استان از جمله دانشگاه سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی و کاربردی، فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری در راستای توسعه استان استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: رشته‌های کاربردی و فنی و مهارتی در دانشگاه‌ها در کنار رشته‌های علوم انسانی ارائه شود تا نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان تربیت شوند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه انسان توسعه یافته؛ عامل توسعه محسوب می‌شود تصریح کرد: پرورش و تربیت نیرو‌های متخصص مرتبط با رشد صنایع و اجرای مگاپروژه‌های استان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: از ظرفیت و توان نیرو‌های بومی و ممنوعیت استفاده از کالا‌های تولید خارج از سیستان و بلوچستان که مشابه آن در استان وجود دارد اعمال شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه با پذیرش دانشجویان خارجی از ۱۴ کشور در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجوی خارجی دارد که رشد ۵۵ درصدی داشته است.

علاءالدین بروجردی اظهارداشت: طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شده و این طرح در سه حوزه شمال، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان به اقتضای هر یک از این مناطق، رشته گرایش‌های تحصیلی را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار