نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سیستان و بلوچستان یک استان دانشگاهی است که به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی به قطب علمی تبدیل شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محمد سرگزی  ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امروز سیستان و بلوچستان یک استان دانشگاهی است که به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی به قطب علمی تبدیل شده؛ به عنوان مثال در رشته نانو سیالات قطب علمی کاتالیزور و نانو کاتالیزور و قطب پژوهش‌های پتروشیمی و حوزه شیمی در کشور است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی  می گوید:شرایط علمی سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست؛ آن هم در استانی که قبل انقلاب مردم آن از حداقل‌های آموزشی محروم بودند و عمده کودکانش بی‌سواد بوده و دانش‌آموزانش در کپر تحصیل می‌کردند.

او  گفت: در حال حاضر سه دانشگاه بزرگ در حوزه وزارت علوم، سه دانشگاه بزرگ در حوزه وزارت بهداشت و رشته‌های مختلفی در سطوح مختلف در استان داریم و علاوه بر آن دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور در اکثر شهر‌های سیستان و بلوچستان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.