معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: امسال ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت خدمات حمایتی و سلامتی به این نهاد در استان مراجعه کرده اند.

حسینی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۰۰ هزار و ۴۳ نفر مراجعه‌کننده برای دریافت خدمت به کمیته امداد خراسان‌جنوبی داشتیم که حجم مراجعه کننده نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گفته او  ۳ هزار نامه سفر رئیس جمهور را نیز در حال بررسی داریم و ۴۲ نفر با تأیید امداد از خدمت سربازی معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه کمک شده که ارزش آن ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: در این مدت نیز ۷۲۰ میلیون تومان نیز به خانواده‌های دارای سه‌قلو به بالا در خراسان جنوبی کمک کرده‌ایم که از دفتر مقام معظم رهبری به صورت ویژه به این خانواده‌ها کمک شده است.

حذف صف انتظار دریافت جهیزیه 

حسینی گفت: انتظار برای دریافت جهیزیه و وام کارگشایی در خراسان‌جنوبی حذف شده است و امسال هم مشارکت مددجو و امداد خراسان‌جنوبی در تأمین جهیزیه و نیاز‌های ضروری زندگی حذف شد و همه توسط مرکز تأمین می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: همچنین ۱۵ هزار خانوار سالمند را به ۵۹ مرکز نیکوکاری واگذار کردیم که کار مددکاری آنان توسط ۷۶ مددکار انجام می‌شود.

حسینی گفت: همچنین سه هزار خانوار به علت توانمند سازی و عدم استحقاق و ازدواج و … از گردونه کمک امداد خراسان‌جنوبی خارج شده‌اند که این مورد طی دوره ۶ ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

او گفت: به پنج هزار و ۵۰۰ مادر و کودک در یازده ماه گذشته هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بابت سو تغذیه پرداخت شده است و در همین مدت به سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پرهزینه نیز با کمک امداد و خیرین کمک شدند.

 سورگی، معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مهمترین هدف ما در بخش فرهنگی و آموزشی توانمند سازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است و در این حوزه مأموریت‌های مختلفی مشخص شده است.

به گفته او ما در خراسان‌جنوبی بالغ بر ۲۰ هزار دانش‌آموز را تحت حمایت داریم که امسال موفق شدیم به همه این دانش آموزان هزینه تحصیل را از محل منابع دولتی و کمک خیرین پرداخت کنیم.

توزیع ۱۵ هزار بسته تحصیلی

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۵ هزار بسته تحصیلی را جمع‌آوری و بین دانش‌آموزان توزیع کردیم و همچنین تعداد هزار و ۹۴ دانشجو را تحت حمایت داریم.

سورگی گفت: کمیته امداد برای مقطع کاردانی و سطح یک حوزه برای هر ترم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان، برای مقطع کارشناسی یک میلیون تومان، برای کارشناسی یک ملیون و ۵۰۰ تومان و در مقطع دکترا برای هر ترم دو میلیون تومان مساعدت می‌کند.

او گفت: به علت نیاز خانواده‌ها بعد از دو سال مجتمع‌های خوابگاهی را راه‌اندازی کردیم و این مهم برای مقاطع بالا به واسطه شرکت در کنکور در سال آینده از اهمیت خاصی برخوردار بود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت خوابگاه‌ها ۳۳۵ نفر است و یک خوابگاه هم در شهرستان قاین آماده افتتاح داریم.

سورگی گفت: ۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر امسال نفر در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی کمیته امداد شرکت کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.