معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان زنجان گفت: خانواده اصلی‌ترین و مهمترین کانون جهت پیشگیری از اعتیاد است.

بیگلری در ارتباط با برنامه‌ کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، گفت: بسیاری از خانواده‌ها گمان می‌کنند که فرزندشان نباید نام مواد مخدر و اعتیاد را بشنود و نگران این موضوع هستند که صحبت از اعتیاد باعث کنجکاوی می‌شود؛ اما پژوهش‌ها نشان داده  زمانی که والدین بدون اغراق و با مبانی علمی و به دور از ترس با فرزندشان در مورد مواد مخدر صحبت کنند گام موثری در پیشگیری از اعتیاد برداشته اند.

او می گوید: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد امسال متمرکز بر شعار "به کودک خود گوش دهید"  خواهد بود.

به گفته معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان زنجان رابطه خانواده و اعتیاد فرزندان کاملا مستقیم است؛ هر چقدر والدین به فرزندان خود به شکل متعادل و متناسب، عشق بورزند و نشان دهند که در مورد سلامت و آینده آن‌ها نگران هستند، جوی صمیمانه و گفت و گو محور و نه مستبدانه تشکیل دهند، نرخ اعتیاد فرزندان هم کمتر خواهد شد.

بیگلری گفت: به وجود آمدن اعتیاد در یک خانواده به دلیل اینکه اکثر مواقع با پنهان کاری شروع می‌شود، سبب از بین رفتن اعتماد و روابط بین افراد در خانواده و ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود.

معاون پیشگیری از اعتیاد استان زنجان گفت: اگر فرزند دچار مشکلی شود باید به راحتی مطرح کند و وضعیت به گونه‌ای نباشد که مسائل و مشکلات را از ترس تهدید یا تحقیر پنهان کندو ضروری است که والدین با فرزندشان ارتباط دوستانه داشته باشند و پیوند‌های عاطفی و همدلانه بین آن‌ها برقرار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.