سرکیسه کردن مردم با کیسه‌های تقلبی برنج

برخی سودجویان برنج‌های پاکستانی را با کیسه‌های برنج ایرانی فجر وارد بازار کرده اند.

حسن تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: ۴۵ پرونده تخلیط برنج پاکستانی با برنج‌های داخلی فقط در دو روز گذشته در شهرستان بابل بررسی و پرونده آن‌ها به اداره صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

به گفته او دلالان و تاجرنما‌ها در انبار‌های دورافتاده و زیرزمینی برنج‌های پاکستانی که هر کیلوگرم آن ۲۵ هزار تومان برایشان تمام شده است را با کیسه‌های برنج فجر مازندران یا گلستان وارد بازار کرده اند.

هر کیلوگرم برنج فجر بوجاری نشده در بازار مازندران اکنون ۵۰ هزار تومان، بوجاری شده ۵۵ هزار تومان و در فروشگاه‌ها تا ۶۰ هزار تومان قیمت خورده است، اما سودجویان وقتی برنج‌های پاکستانی را در کیسه‌هایی با عنوان برنج فجر وارد بازار کنند در هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی بیش از ۳۰۰ هزار تومان سود می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با توجه به اینکه برنج‌های فجر بو و عطر خاصی ندارند افراد عادی قادر به تشخیص تقلبی بودن برنج‌ها نمی‌شوند و کارشناسان خبره نیز به سختی و تا ۸۰ درصد می‌توانند این تخلیط را تشخیص دهند.

تقی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به شباهت برنج فجر و پاکستانی در پخت امکان تشخیص این برنج حتی هنگام طبخ هم برای افراد عادی بسیار سخت است.

دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظارتی از مردم خواسته اند برنج مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و به هیچ عنوان به دوره‌گرد‌هایی که برنج را در وانت عرضه می‌کنند اعتماد نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سرکیسه کردن مردم یعنی مخلوت کرون برنج های فاسد با برنج های سالم و فروختن ان ب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
دست شون درد نکنه خوب کاری می کنن خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
دست شون درد نکنه خوب کاری می کنن خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
تهش میخوان جریمه شون کنن یه پولی بگیرن چهار تا از اینا رو بندازن توی تنور همه ماستا رو کیسه می کنن