بیماران در درمانگاه های تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از دیر آمدن پزشکان متخصص به مطب‌های درمانگاه و بی نظمی در رعایت نوبت‌ها گلایه‌مند هستند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: از طریق سامانه برای ساعت ۸ صبح نوبت برای متخصص گرفتم و وقتی که به درمانگاه مراجعه کردم پزشک حضور نداشت.

به گفته او بعد از اینکه ساعت ۹ پزشک به درمانگاه آمد، یک ساعت دیگر هم معطل شدم و ساعت ۱۰ نوبت به من رسید؛ دلیل این بی نظمی‌ها چیست؟

یکی از پزشکان در این مورد گفت: گاهی پیش می‌آید مریض‌هایی که نوبت‌های اول را دارند به خیال اینکه پزشک همچنان در درمانگاه حضور دارد، دیر‌تر می‌آیند و پیش می‌آید تا یک ساعت در مطب نشسته ایم، اما بیمار در ساعتی غیر از ساعت نوبت خود به مطب مراجعه می‌کند.


بیشتر بخوانید


برای پیگیری و چون و چرای این گلایه‌ها با مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

فیروزی گفت: پزشکان معمولا سر وقت و مطابق برنامه‌های خود در مطب حاضر می‌شوند، اما در مورد پزشکان متخصص این موضوع وجود دارد که ممکن است پزشک در همان لحظه شروع شیفت مطب، بیمار اورژانسی داشته باشند و بر طبق وظیفه طبابت خود، باید به بیمار اورژانسی خود رسیدگی کنند.

او گفت: پزشکان متخصص علاوه بر مطب، رسیدگی به بیماران بستری و رفتن به اتاق عمل را نیز بر عهده دارند و این موضوع شاید باعث تأخیر در رفتن به مطب‌ها شود.

به گفته فیروزی پزشکان هم گاهی گلایه‌هایی دارند که بیماران در ساعات اولیه به مطب نمی‌آیند و همین دیر آمدن‌ها باعث ایجاد بی نظمی می‌شود و می‌تواند نارضایتی دیگر بیماران را به دنبال داشته باشد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: معمولا در مورد پزشکان عمومی این مشکل‌ها را نداریم و پزشک سر موقع در مطب حاضر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار