پلیس واشنگتن اعلام کرد به دنبال ورود کامیون داران معترض به پایتخت، نیرو‌های امنیتی در حال نصب حصار در اطراف کنگره هستند.

حصار‌های امنیتی اطراف کنگره که تنها چند ماهیست پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره جمع آوری شده بود، حالا به دنبال اعتراض کامیون داران آمریکا به نظام بهداشتی و نیز سیاست‌های کنترل همه گیری کرونا در این کشور بار دیگر در حال نصب هستند.

به گفته خبرگزاری رویترز، کامیون داران معترض آمریکا از سراسر این کشور با الهام از موج اعتراضی گسترده کامیون داران کانادایی قرار است نهایتاً تا فردا در مقابل کنگره تجمع و به سیاست‌های دولت در مهار بیماری همه گیر کرونا و نظام واکسیناسیون اجباری اعتراض کنند.

روز سه شنبه همچنین قرار است جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در پایتخت این کشور سخنرانی کند. تام منگر، رییس پلیس کنگره در این باره گفت: تمامی اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از هر گونه اخلال در سخنرانی رییس جمهور در روز سه شنبه درحال انجام است.

پنتاگون نیز پیشتر اعلام کرده بود صد‌ها نیروی امنیت ویژه را به منظور حفظ امنیت در پایتخت آمریکا به حالت آماده باش درآورده است. حدود ۴۰۰ نیروی امنیتی نیز به گفته رییس پلیس واشنگتن از بخش گارد ملی کلمبیا به واشنگتن اعزام شده اند. حدود ۳۰۰ نیروی نظامی و امنیتی نیز در خارج از واشنگتن در حالت آماده باش به سر می‌برند تا در صورت لزوم وارد پایتخت آمریکا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خدا انشاءالله اینقد مشکل دارت کنه آمریکا ک وقت نکنی ک گرفتاریات برسی،ک دست از سر ملت های دیگ ورداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کامیوندارهای کانادایی رو که سرکوب کردند. ببنیم دولت مثلا دموکرات آمریکا با تظاهرات مردم آمریکا چکار می‌کنه.
آخرین اخبار