رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: نهاد داوری کانون وکلای استان می‌تواند نقشی اساسی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و اختلافات بین مردم داشته باشد.

روح الله وکیلی  به توان کانون کانون وکلای دادگستری برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: نهاد داوری کانون وکلای استان می‌تواند نقشی اساسی در کاهش ورودی پرونده‌ها و اختلافات بین مردم داشته باشد که در این راستا در نشستی که اخیرا با رییس کل دادگستری استان داشتیم، تقاضا کردیم تا برخی دعاوی و شکایاتی که فوریت رسیدگی ندارند را به این نهاد ارجاع دهند.

به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با این اقدام می‌توانیم ظرف شش ماه خروجی آن که ایجاد تفاهم در پرونده‌ها و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و رضایتمندی طرفین دعوا است را ببینیم.

وکیلی می گوید همچنین به این منظور خط تلفنی را راه اندازی کرده ایم تا به شهروندان مشاوره‌های حقوقی تلفنی بدهیم تا میزان اختلافات بین آن‌ها کاهش پیدا کند.

 وکیلی یکی از اقدامات لازم برای کاهش اختلافات بین مردم را توسعه آموزش‌های حقوقی دانست و گفت: اگر بتوانیم زمینه رشد آگاهی مردم در حوزه حقوقی را افزایش دهیم، این امر مانع از افزایش پرونده‌های حقوقی می‌شود.

به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در کانون اداره‌ای به نام معاضدت وجود دارد که در آن برای افرادی که برای پرونده‌های قضایی خود توان مالی ندارند، وکیل رایگان در نظر می‌گیریم و در طول یکسال گذشته برای بیش از ۴۰۰ پرونده در کانون وکلای کرمانشاه وکیل معاضدتی در نظر گرفته شده است و همچنین برای بیش از ۲۰۰ پرونده کیفری هم وکیل تسخیری در نظر گرفته ایم.

انتظار و توقع جامعه وکالت از عالی‌ترین مقام دولتی در کرمانشاه این است که با برنامه ریزی و به خدمت گرفتن افراد تحصیلکرده، مومن، متعهد و اهل برنامه ریزی، استانمان را از این رکود بویژه در بحث بیکاری نجات دهد.

نهاد وکالت با تکیه بر وکلای یا تجربه، تحصیلکرده و آشنا به امر حقوق، اعلام آمادگی می‌کند که استاندار را در راستای تحقق برنامه‌های خود بویژه در حوزه حقوقی یاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.