سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : این شهرستان ۲۸ معدن قیر طبیعی فعال دارد و بیش از ۵۰۰ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حشمت رضایی گفت : تعداد ۱۲ واحد فرآوری بیتومین با ۱۲۰ نفر اشتغال در سطح شهرستان فعالیت دارند.

به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی روکش جاده موسوم به معادن شهرستان گیلانغرب زودتر از موعد مقرر صورت خواهد گرفت.

با توجه به اهمیت این جاده علاوه براینکه در دسترسی مناسب به معادن قیر طبیعی و گچ شهرستان درجهت ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار تولید موثر خواهد بود به عنوان جاده دسترسی روستا‌های مسیر، مناطق عشایری و همچنین توسعه گردشگری منطقه نقش مهمی را نیز ایفا خواهد کرد.

عملیات زیرسازی فاز اول این جاده به طول ۱۰ کیلومتر به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و ۳ کیلومتر از این مسیر نیز آماده روکش آسفالت شده است که با تعیین مسیر جایگزین عملیات آسفالت بخش اول این پروژه تا پیش از پایان امسال اجرایی خواهد شد.

فاز اول احداث جاده معادن شهرستان گیلانغرب به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان درحال انجام است که این پروژه ۲۰ کیلومتر طول دارد.

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۱۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی حاشیه این شهر به منظور حفظ کاربری اراضی در نتیجه سه مرحله اجرای قلع بنا و ساخت و ساز‌های غیر مجاز، رفع تصرف شد.

حشمت رضایی گفت : در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون قلع بناء‌های غیر مجاز ۱۸ مورد ساخت وساز غیر مجاز پس اخذ رای کمیسیون در شهرستان گیلانغرب تخریب و قلع بناء شد.

ساخت وساز‌های غیر مجاز برای دولت و نظام هزینه ایجاد می‌نماید ونباید اجازه داده شود اراضی مستعد کشاورزی به فروش برسد که در این رابطه به عوامل سود جو هشدار می‌دهیم.

اگر ابتدای کار با قاطعیت برخورد شود، اینگونه شاهد اداه روند ساخت و ساز غیر مجاز نخواهیم بود از این رو دستگاه‌های مجری به هیچ عنوان اجازه این کار راندهند و به طور مستمر نظارت لازم را داشته باشند.

هم اکنون ۱۲ مورد دیگر ساخت و ساز غیرمجاز که احداث تمام آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته است، در مرحله بررسی و تعیین تکلیف قرار دارد.

اخطار جمع آوری به هفت مورداز ساخت و ساز‌های غیر مجاز ابلاغ شده و به زودی رای صادره برای این موارد اجرایی خواهد شد.

از مردم درخواست می شود از خرید املاک فاقد مجوز خودداری نموده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.

سهمیه احداث یک هزار و ۹۷۰ واحد مسکن ملی برای شهرستان اختصاص یافته که عملیات احداث ۸۰ واحد شروع شده است.

انبار غیرمجاز زغال درختان جنگلی بلوط کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی هرسین گفت : انبار غیرمجاز زغال درختان جنگلی بلوط در بیستون کشف شد.

فرهاد ویسی گفت : با دریافت گزارشی مبنی بر وجود انبار غیرمجاز و قاچاق زغال در بیستون پیگیری‌هایی برای برخورد با متخلفان در دستور کار اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین قرار گرفت.

کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین با همکاری نیروی انتظامی پاسگاه بیستون با گرفتن مجوز قضائی انبار مربوطه را شناسایی و وارد محل شدند.

زغال‌های کشف شده در انبار غیرمجاز بیستون برای تشکیل پرونده و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان هرسین به اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین انتقال داده شده است.

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت آب شرب روستا‌ها

مدیر امور آب و فاضلاب قصرشیرین گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت آب شرب روستا‌های این شهرستان و رفع مشکلات این حوزه اختصاص یافته است.

بهزاد صیدمرادی گفت : با اختصاص این میزان اعتبار وضعیت آب شرب ۳۸ روستای این شهرستان مرزی اصلاح و بهینه سازی می‌شود همچنین ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه آبرسانی مجتمع امام حسن (ع) قصرشیرین نیاز است که با اختصاص آن شبکه آب شرب سه روستای امام حسن (ع) این شهرستان از مجتمع گورسفید گیلانغرب تفکیک خواهد شد.

ساکنان روستا‌های چم امام حسن (ع) که همیشه با افت فشار آب در فصل گرما مواجه هستند با اجرای این پروژه آبرسانی مشکلات‌شان برای دراز مدت مرتفع می‌شود.

روستای امام حسن از توابع بخش مرکزی قصرشیرین، جزء روستا‌های حوزه استحفاظی گیلانغرب در بحث تامین آب شرب است که آب آن از گورسفید تامین می‌شود و به دلیل فرسودگی و شکستگی شبکه خط انتقال و گاه مصرف بی رویه آب شرب روستا‌های بالادستی، اهالی این روستا در فصل تابستان دچار قطعی‌های مکرر می‌شوند.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی امام حسن (ع) در دهه مبارک فجر امسال آغاز شده و شامل ۷ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب مخزن ۱۵۰ متر مکعبی و یک واحد ایستگاه پمپاژ آب بین راهی است.

لوله گذاری شبکه توزیع آب روستای قلعه سبزی با یک هزار و ۲۰۹ مترلوله گذاری با لوله ۶۳ و ۵۰ میلی‌متر و از نوع پلی اتیلن انجام شده است.

ساماندهی، توسعه، بازسازی شبکه و تاسیسات قدیمی شهرستان به منظور کاهش هدر رفت آب نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های در دست اجرای امور آب و فاضلاب قصرشیرین است.

آب یکی از سرمایه‌های ارزشمند است که مشترکان باید با مصرف بهینه، کمبود آب و ضرورت مدیریت مصرف را جدی گرفته و برای حفظ این نعمت الهی مدبرانه و مسئولانه عمل کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.