معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : اول باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهیم و این مسئله را ریشه یابی کنیم که چرا در کرمانشاه نسبت به سایر کلانشهر‌ها تخلفات ماده ۱۰۰ آنقدر زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فخری گفت : تخلفات ماده ۱۰۰ در وهله اول ریشه در نبود اصلاح طرح تفصیلی شهر دارد. از طرح تفصیلی کرمانشاه ۱۷ سال می‌گذرد و قطعا فعالان حوزه ساخت و ساز مسکن و انبوه سازان نمی‌توانند با قوانین ۱۷ سال پیش جلو بروند و نیاز است که این طرح هرچه سریعتر اصلاح شود.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اصلاح طرح تفصیلی زمانی که مقرر کنیم در محله‌ای افراد تا پنج طبقه مجاز به ساخت و ساز هستند و سازنده به سود خود می‌رسد، آن زمان می‌توانیم برای ساخت ششمین طبقه حتی به اندازه قیمت کل ساختمان جریمه تعیین کنیم.

موافق افزایش جریمه تخلفات هستیم، اما باید پیش از آن طرح تفصیلی بازنگری شود.

ایراد دومی که به این مصوبه وارد است این است که قانون از زمان تصویب باید ا جرایی شود، نه اینکه برای تخلفات ماه‌های گذشته اکنون جریمه تعیین کنیم!

اینکه رقم جریمه را افزایش داده و ماه‌های گذشته را هم مشمول آن کنیم دور از منطق است و زمانی که قانونی تصویب شده باید از همان لحظه اجرایی شده نه اینکه این افزایش تخلفات صورت گرفته در ماه‌های گذشته را هم شامل شود.

در خصوص افزایش عوارض کسب و پیشه که پیش از این شورا افزایش حدود ۷۰ درصدی را مصوب کرده بود، کمیسیون تطبیق امروز افزایش یک تا ۳۰ درصدی را برای تمام صنوف لحاظ می‌کند.

این رقم افزایش به لحاظ ریالی مبلغی نیست، اما تنها درصد افزایش آن بار روانی برای صنوف و جامعه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.