آقای مصطفی صفاری می گوید: در دولتهای قبل سندی برای صنعت خودرو تعیین کردند که قرار بود بعد ۵ سال تعرفه واردات ۵ درصد شود، اما اجرا نشد.
فاطمی امین وزیر صمت گفته بود: دست یابی به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در سال را تا ۱۴۰۴ در برنامه داریم. این برنامه ریزی منطبق بر توانایی خودروسازان انجام شده است، یعنی این طور نیست که یک طرفه بگوییم ۳ میلیون خودرو تولید میشود. برای تحقق این هدف از بیش از ۱۰ خودروساز کشور برنامه تولید تحویل گرفته ایم و ظرفیتهای آنها را به خوبی بررسی کرده ایم.
به گفته فاطمی امین تاکنون بیش از ۹۰ درصد بازار تولید خودرو در دست دو خودروساز ایران خودرو سایپا بود که قرار است با افزایش تیراژ تولید خودروسازان دیگر این سهم به ۷۰ درصد کاهش یابد و ۳۰ درصد دیگر تولید را خودروسازان دیگر بر عهده بگیرند.
رضا شیوا رئیس سابق شورای رقابت نیز گفته بود خودروسازان انحصاری فعالیت می کنند و باید جلوی انحصار آن را گرفت و اکنون صفاری می گوید انحصار گر این وظیفه را دارد که با کاهش تولید، قیمت را افزایش دهد و حداکثر سود را ببرد؛ برعکس وقتی رقابت باشد قیمتها کاهش و حاشیه سود کم میشود و مصرف کننده بیشتر لذت میبرد.