امام جمعه تبریز گفت: غفلت از فرهنگ عمومی و عناصر بنیادین آن یک خسارت بزرگ است که به راحتی جبران نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: بزرگترین خطر، بحران بی دردی فرهنگی است که شامل هر مسئولی نمی‌شود، اگر مسئولی این درد را احطاس نکند نمی‌تواند در عرصه فرهنگ سازی و مبارزه با فرهنگ‌های خانمان سوز وارداتی توفیق قابل ملاحظه ا‌ی داشته باشد.

امام جمعه تبریزمی‌گوید: یکی از اتفاقات فرهنگی ارزشمند در سال ۱۴۰۰، تدوین و تنظیم برش استانی نقشه جامعه مهندسی فرهنگی کشور است که با فعال بودن دبیر خانه شورا و اعضای ثابت کمیته‌ها جلسات بسیار ارزشمندی را تشکیل دادند و امیدواریم جزو نخستین استان‌هایی باشیم که این سند نقشه فرهنگی بومی را تقدیم می‌کنیم.

آقای عابدین خرّم  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  گفت:یکی از جلسات غنی کاربردی و راهبردی همین جلسه است که بحث‌های دقیق و اقتضای استانی در آن انجام می‌شود، شاید در اجرا مشکلاتی داشته باشیم، اما نسبتا شناخت کامل به وضعیت استان داریم.

تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و بیان ضعف‌ها و خطر‌های فضای مجازی هم از دیگر رویکرد‌های استان در جلسات شورای فرهنگ عمومی باشد چرا که می‌تواند دستاورد‌های مختلف فرهنگی را در پی داشته باشد.

جهان بین نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور هم گفت: نیازمند یک ریل گذاری دقیق تری در فرهنگ عمومی کشور هستیم، شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند بی تفاوت به فعالیت‌های فرهنگی جامعه باشد.

همه عوامل روی فرهنگ جامعه تاثیر دارد، از جمله مدیریت فرهنگ، خانواده، فضای مجازی، صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی، نهاد‌های تعلیم و تربیت و محیط که تمامی این موضوعات از منویات مقام معظم رهبری در حوزه صیانت از فرهنگ جامعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.