مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : شمار ناوگان موتوری یگان حفاظت محیط زیست استان امسال به ۳۴ دستگاه موتورسیکلت افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اسلام جاودان خرد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور با هدف تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری خود ، برابر نیازهای موجود، تعداد زیادی موتور سیکلت خریداری نمود.

او می گوید: بر همین اساس لزوم تجهیز یگان حفاظت محیط زیست استان ها به موتور سیکلت‌های مدرن و به روز نیاز ضروری بود و در دستور کار قرار گرفت.

به گفته جاودان خرد، کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتا" کوهستانی و صعب العبور یکی از استان هایی بود که ضرورت داشت به موتورسیکلت مجهز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان می گوید: با پیگیری های به عمل آمده از ابتدای امسال  تاکنون یگان حفاظت محیط زیست استان طی دو مرحله به ۳۴ دستگاه موتورسیکلت نامی ۲۵۰ ایرانی مجهز شده است .

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها می توانند  نقش به سزایی در افزایش گشت و کنترل مناطق صعب العبور و برخورد با شکارچیان متخلف داشته باشند ،گفت : موتور سیکلت ها به شهرستان های دارای مناطق حساس حفاظتی و به منظور افزایش توان مامورین یگان حفاظت در گشت و کنترل ها تحویل داده می شوند.

جاودان خرد در پایان از حمایت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و فرمانده یگان حفاظت ‌در افزایش توان موتوری محیط زیست استان ها تشکر کرد.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال  ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.