رئیس اداره حفاظت محیط زیست باشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ واحد صنعتی و خدماتی آلاینده زیست محیطی در این شهرستان به دادگاه معرفی شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید یعقوب سادات گفت: امسال مراکزی مانند کشتارگاه،۲ جایگاه دفن زباله و سه واحد سنگ شکن شکن باشت به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: پس از پایش های شبانه روزی انجام شده از واحدهای صنعتی و خدماتی در این شهرستان این واحدهای خدماتی و صنعتی که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده بودند بعد از صدور چندین مرحله اخطاریه مدت دار و بی توجهی مسئولان این  واحدها به مراجع قضایی معرفی شدند.

سادات گفت: آلایندگی واحدهای صنعتی با پایش دوره‌ای کارشناسان محیط زیست باشت از طریق حضور در محل و انجام نمونه‌گیری مشخص و تایید شده است.

بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست باشت گفت: امسال همچنین ۱۱۰ مورد بازدید از مراکز صنعتی،درمانی و جایگاه دفن زباله باشت انجام و هفت اخطاریه به مراکز دارای آلایندگی زیست محیطی صادر شده است.

منطقه حفاظت شده کوه خامی، با مساحت ۲۵ هزار و ۶۷۱هکتار در بین شهرستان های گچساران و باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که این منطقه کوهستانی با هدف حمایت از جمعیت جانوری پلنگ، بز و پازن ، قوچ ، میش و کبک دری در سال ۱۳۸۰ به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

بلوط، بنه، انجیر وحشی، گون و زالزالک از گونه های گیاهی مهم این منطقه حفاظت شده است.

محیط زیست باشت همچنین حفاظت از منطقه شکارممنوع کوه لار با ۱۸ هزار هکتار مساحت را نیز به عهده دارد.

شهرستان ۲۳ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.