سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ شکارچی متخلف در شهرستان‌های دنا و گچساران دستگیر و اعمال قانون شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اسلام جاودان خرد گفت: ماموران محیط زیست و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از این شکارچیان ۲۰ قطعه تیهو و ۲ قطعه کبک کشف کردند.

او گفت: با همکاری خوب پلیس امنیت گچساران پنج گروه شکارچی متخلف متشکل از ۱۵ تن شبانه روز گذشته تاکنون در این شهرستان دستگیر شدند.

جاودان خرد گفت: از شکارچیان غیر مجاز در گچساران هشت قبضه سلاح به همراه لاشه ۲۰ قطعه تیهو کشف شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور نظارت بیشتر بر مناطق آزاد گچساران پلیس امنیت این شهرستان با مشارکت یگان حفاظت محیط زیست، گشت های ویژه ای را  راه اندازی کرد که در یک روز گشت مشترک شکارچیان دستگیر و اعمال قانون شدند .

او ضمن قدردانی از همراهی خوب دستگاه قضا و پلیس امنیت گچساران با یگان حفاظت محیط زیست گفت: برای تمامی متخلفان پرونده های جداگانه تشکیل و به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی ارسال شد.

جاودان خرد گفت: گشت های کنترلی مشترک ادامه دارد و متخلفان حوزه شکار و صید بدانند که نظارت محیط زیست بر مناطق آزاد بیشتر خواهد شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همچنین از دستگیری متخلفان شکار کبک در دنا خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا با همکاری خوب مردم موفق شدند این متخلفان را دستگیر و اعمال قانون کنند.

جاودان خرد گفت : در پی گزارشی از مردم دوست دار طبیعت مبنی بر ورود سه شکارچی به ضلع شمالی دنا ماموران یگان حفاظت پارک ملی به محل اعزام و موفق شدند پس از سه ساعت گشت و کنترل شکارچیان متخلف را دستگیر کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از متخلفان لاشه ۲ قطعه کبک به همراه سه قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

جاودان خرد گفت: برای متخلفان پرنده ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی ارسال شد و هر سه نفر روانه زندان شدند.

دنا، دنای شرقی، خاییز سرخ ، خامی، دیل ، سولک و سیوک جزو مناطق حفاظت شده استان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.