معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سیدافشین صفوی گفت : مبارزه با علف‌های هرز شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و بخش گرمسیری ثلاث باباجانی آغاز شده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه هم‌اکنون به دلیل بارانی بودن هوا سم‌پاشی موقتا قطع شده و پس از پایان بارندگی‌ها مبارزه از سر گرفته خواهد شد.

سم کافی برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات تدارک داده شده هیچ کمبودی برای تامین سم مورد نیاز گندمکاران و جوکاران استان نداریم.

 از کشاورزان درخواست می شود در مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشدی گیاه و علف هرز توجه داشته باشند علف‌های هرز حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد سبب کاهش عملکرد می‌شود، بنابراین کشاورزان باید به محض اینکه شرایط جوی مناسب شد و بارش نداشیم و امکان ورود سم‌پاش به زمین وجود داشت مزارع خود را با سمومی که از فروشگاه‌های مجاز خریداری کرده، سم‌پاشی کنند

دیم کاران کرمانشاهی تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارند که زمین‌های خود را بیمه کنند.

کشاورزانی که گندم جو علوفه نخود پاییزه کاملینا گلرنگ کشت کرده اند می‌توانند در طرح جهش تولید مزارع خود را بیمه کنند.

تاکنون ۱۶۸ هزار هکتار از این مزارع تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تا ۲۰۴ هزار هکتار ظرفیت داریم.

کشاورزان در این طرح با پرداخت ۴۵ هزار تومان به ازای هر هکتار می‌توانند دیم زار‌های خود را بیمه کنند و در صورت خسارت به ازای هر هکتار یک میلیون تومان دریافت کنند.

در این طرح پارسال ۱۱۳ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان استان کرمانشاه پرداخت شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.