مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : به زودی طرح جامع سه مرز سومار، شوشمی و شیخ صله در شهرستان گیلانغرب، پاوه و ثلاث باباجانی این استان تصویب نهایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فریبرز کرمی گفت : در تیرماه سال ۱۳۹۸ مرز‌های سومار در گیلانغرب، شوشمی در نوسود و شیخ صله در ثلاث باباجانی براساس مصوبه هیات وزیران به عنوان مرز رسمی شناخته شدند، برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری در این مرز‌ها که تا قبل از این مصوبه به صورت بازارچه مرزی فعالیت داشتند ارائه بدهیم، ۲ برنامه کوتاه مدت و بلندمدت را برای هر سه مرز تعریف کردیم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه برنامه کوتاه مدت برای مدت چهار، پنج سال و تا زمانی است که بتوانیم پایانه‌های مسافری و تجاری را در این سه مرز مستقر کنیم.

یکی از بخش‌های برنامه کوتاه مدت استقرار سایت‌های موقت مسافری و کالا در این مرز‌ها است برای این منظور در هر سه مرز فضایی ۷۰۰ مترمربعی در نظر گرفته شده تا نمایندگان همه ادارات ذیربط بتوانند در این محل مستقر شده و ارائه خدمات بدهند.

اکنون سایت موقت مسافری و کالایی در ۲ مرز سومار و شیخ صله مستقر شده و تاثیر قابل توجهی هم در افزایش مراودات مرزی داشته است.

این سایت موقت به زودی در مرز شوشمی هم مستقر خواهد شد.

برای تدوین طرح جامع هر سه مرز مهندس مشاور کاربلدی انتخاب شد و طرح اولیه تعیین و در کارویژه مرز‌های استان به تصویب رسید و امیدواریم به زودی در کارویژه مرز‌های کشور نیز تصویب نهایی شود.

برنامه‌ریزی برای احداث پایانه در هر سه مرز و در فضایی به وسعت ۱۶ هکتار برای هریک از این سه مرز انجام شده که کار‌های تملک زمین در دست اقدام است.

برخی ملزومات مانند تجهیزات برق، تجهیزات آب و سایر خدمات زیربنایی برای احداث پایانه این سه مرز تهیه شده برای بهبود جاده دسترسی به پایانه در مرز سومار اقداماتی در حال انجام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.