معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال ۱۵۰ هزار اصله نهال در ۲۸ شهرستان استان در روز درختکاری توزیع و به یاد شهیدان کاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حسینعلی نریمانی گفت: ۱۵۰ هزار اصله نهال شامل گونه‌های کاج تهران، زبان گنجشک، سرو خمره‌ای ارغوان، زیتون تلخ، داغداغان و سه گونه مثمر توت، زالزالک و سنجد است.

همه این گونه‌های درخت براساس تجربه ۴۰ سال اخیر با اقلیم اصفهان سازگار است.

به گفته او ۱۵۰ هزار نهال به یاد ۱۵۰ شهید استان است که برای هر شهید یک هزار نهال کاشته می‌شودهم چنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با سازمان بسیج سازندگی تهران تفاهمنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن نهال‌کاری در مدت ۱۴ سال در قالب طرح "ایران قوی؛ به یاد هر شهید یک نهال" در استان‌ها اجرا می‌شود.

این طرح امسال آغاز شده و تا ۱۴۰۱۴ ادامه خواهد داشت و با هماهنگی فرمانداران، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شمار شهدای هر شهر و روستا تفکیک و بر همان اساس نهال توزیع خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان همچنین از کاشت ۶۵۰۰ اصله نهال بیابانی تاغ و قره داغ در شرق اصفهان منطقه سجزی در روز درختکاری خبر داد و گفت: علاوه بر این پروژه دیگری نیز در این منطقه در دستور کار است که به احتمال زیاد در هفته درختکاری آغاز شود که براساس آن نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۰۰ اصله نهال بیابانی دیگر نیز در شرق اصفهان به ویژه سگزی برای جلوگیری از گرد و غبار و بیابانزایی کاشته خواهد شد.

نریمانی می‌گوید شهرداری اصفهان برای روز درختکاری طرحی را با شعار درختبانی به جای درختکاری در دستور کار دارد و حفظ درختان را بین شهروندان فرهنگسازی می‌کند که ایده زیبا و جالبی است.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طیبه قدیری
۲۳:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر عالی میشه که در خیابان‌ها و پارک ها درخت میوه بکاریم
چرا این کار را نمیکنیم واقعا برام سواله ؟؟ لطفا جوابی بدین که قانع کننده باشه