طرح «زراعت چوب» با کاشت گونه‌های اصلاح شده صنوبر در ۲۳ هکتار از مزارع فریدن اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین کرکوندی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری فریدن حفاظت از جنگل‌ها و تولید چوب مورد نیاز کشور را از مهمترین اهداف طرح زراعت چوب بیان کرد و گفت: در  این طرح هزار و ۱۰۰ اصله نهال ریشه دار در مزارع حاشیه رودخانه پلاسجان فریدن، به دلیل رطوبت مناسب و کافی کاشته شد.

حسین کرکوندی با بیان اینکه این گونه‌ها در مقایسه با گونه‌های بومی بسیار سریعتر رشد کرده و پس از ۸ تا ۱۰ سال آماده بهره برداری می‌شود افزود: در این طرح، گونه‌های اصلاح شده صنوبر به شرط دارا بودن زمین مساعد و توانایی تامین آب، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او گفت: به ازای هر هکتار تسهیلات هفت میلیون تومانی با بهره ۱۳ درصد به متقاضیان اعطا می‌شودو برای آن دسته از متقاضیان برای سطوح کمتر از یک هکتار نیز نهال رایگان اختصاص می‌یابد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن با بیان اینکه پساب فاضلاب شهرها، بهترین گزینه برای تامین آب مورد نیاز طرح زراعت چوب است افزود: نزدیک به ۶۰ هکتار از زمین‌های پایین دست تصفیه خانه فاضلاب شهری فریدن، محدوده بسیار مناسبی برای اجرای این طرح است.

کرکوندی با اشاره به تولید روزانه حدود سه هزار و ۳۴۴ مترمکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر داران (بخش مرکزی فریدن) گفت: از پساب به عنوان یک منبع جایگزین، برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر می‌توان بهره‌مند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.