معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همچنین یار وفادارش شهید حسین پورجعفری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت ادای احترام کرد.

پویا محمودیان شامگاه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ بعد از قرائت فاتحه بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نثار گل با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور را اعضای پنجمین شورای راهبردی شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و تعدادی از معاونان و مدیران این اداره‌کل همراهی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری نشست چهارم، پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر‌های نامزد ثبت ملی امروز  پنجم اسفندماه امسال در هتل پارس کرمان خبر داد.

تفویض اختیارات صنایع‌دستی به ادارات استانی

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تفویض بخشی از اختیارات حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به ادارات کل استان‌های کشور خبر داد و گفت: این تفویض اختیارات با هدف تمرکززادیی و تسهیل گری انجام شده است.

پویا محمودیان شامگاه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع‌دستی واقع در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان می گوید: هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان بسیار خلاق، نوآور و توانمند هستند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد که تنوع بالای رشته‌ها در استان کرمان بسیار ارزشمند است و بایستی به طراحی محصولات توجه ویژه‌ای شود و گفت: صنایع‌دستی کرمان سرشار از هنر، زیبایی و ذوق و سلیقه است.

او درباره احتمال ثبت‌شدن پنج شهر صنایع‌دستی استان کرمان در فهرست شهر‌های ملی گفت: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان سعی کرده است که پرونده‌های این شهر‌ها را دقیق و کامل تکمیل کنند و همچنین کارشناسان و داوران نیز گزارشات مبسوطی ارائه داده‌اند و امیدواریم خبر‌های خوبی برای اهالی هنرمند و هنردوست کرمانی داشته باشیم.

محمودیان بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمان دانست و گفت: با همفکری، راهکار‌هایی برای حل مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.