سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: تخلیه نکردن خاک‌ونخاله در مکان‌های مجاز، باعث بروز مشکلاتی برای زیبایی شهر کرمان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  محمود ایرانمنش، با اشاره به اینکه به‌دلیل تخلیه خاک‌و‌نخاله به‌خصوص در ورودی‌های شهر، شاهد چهره نازیبایی هستیم، گفت: مقرر شده مکان‌های مناسب بیشتری برای تخلیه خاک‌ونخاله ساماندهی کنیم تا از بروز مشکلات و معضلات زیست‌محیطی جلوگیری شود.

به گفته او پیش از این دو منطقه، یکی در جاده «کوهپایه» و دیگری در جاده «اختیارآباد» به تخلیه خاک‌ونخاله اختصاص داده شده بود، اما دیگر پاسخگوی حجم زیاد خاک‌ونخاله شهر نیست؛ بنابراین، شهرداری کرمان هشت نقطه در اطراف شهر کرمان را برای تخلیه خاک‌ونخاله پیشنهاد داده است.

ایرانمنش گفت:در این خصوص پس از جلسه‌ای با حضور فرماندار کرمان، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل محیط زیست، مدیر آب منطقه‌ای کرمان، یگان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و تعدادی دیگر از مسئولان مرتبط در فرمانداری کرمان، از هشت نقطه پیشنهادی بازدید میدانی انجام گرفت و همه جوانب بررسی شد.

ایرانمنش می‌گوید: در این بازدید، نقاطی که به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب نرسانند، مسافت به‌گونه‌ای باشد که کامیون‌ها و وسایل حامل خاک‌ونخاله انگیزه رفتن و تخلیه بار را در این مکان‌ها داشته باشند و به زیبایی و سلامت محدوده ورودی شهر لطمه نخورد، تأیید و انتخاب شد.

او با اشاره به اینکه در مرحله اول سه نقطه در جاده «جوپار»، جاده «ماهان» و جاده «گجگین» تأیید شد، گفت: تأیید یا رد مابقی محل‌های پیشنهادی، به بررسی بیشتر توسط محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی منوط شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان تنها نهاد متولی این کار نیست، گفت: برای بهبود این وضعیت، اداره راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و مقامات قضایی و صنف کامیون‌داران با محوریت فرمانداری باید همکاری کنند.

ایرانمنش گفت: هشت نقطه پیشنهادی شهرداری به‌گونه‌ای انتخاب شده که به همه جهات اربعه شهر و مناطق پنج‌گانه نزدیک باشد.

او، یک نقطه در حاشیه جاده «جوپار»، دو نقطه در حاشیه جاده «ماهان»، یک نقطه در حاشیه جاده «گجگین»، یک نقطه در معدن متروکه‌ای در «سرآسیاب» و دیگری در حاشیه جاده «شرف‌آباد» را ازجمله نقاط پیشنهادی شهرداری کرمان برای تخلیه خاک‌و‌نخاله ذکر کرد و گفت: مقرر شد جاده دسترسی به سه نقطه تاییدشده، هرچه سریع‌تر زیرسازی و آماده شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان، با تاکید بر اطلاع‌رسانی لازم برای معرفی محل‌های جدید برای تخلیه خاک‌و‌نخاله گفت: از کامیون داران حامل خاک‌ونخاله می‌خواهیم ضمن همکاری با شهرداری کرمان، خاک‌و‌نخاله را حتما در مکان‌های مشخص‌شده تخلیه کنند.

ایرانمنش می‌گوید: کامیون‌داران متخلف که به تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز اقدام کنند، به مقام قضایی معرفی و خودروی آن‌ها متوقف خواهد شد؛ همچنین باید خسارتی را که وارد کرده‌اند، رفع کنند.

او گفت: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌هایی غیر از مکان‌های اعلام‌شده، موارد را به شماره «۱۳۷» سامانه ارتباطات مردمی شهرداری کرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار