رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بر اثر بارش‌های مناسب پاییزه و زمستانه حدود ۵۰ درصد تالاب بین المللی "قوپی باباعلی" این شهرستان احیا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- فاروق سخنور گفت: بارندگی‌های مطلوب اخیر سبب شد تا تالاب بین‌المللی "قوپی‌باباعلی" این شهرستان که خشک شده بود، تا ۵۰ درصد دوباره آبگیری شود.

وی گفت: این تالاب حدود ۵۰۰ هکتاری مساحت دارد که بخش‌های زیادی از این تالاب بین المللی از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشک شدن چشمه‌ها و زهکش‌های اطراف آن، بویژه در فصل تابستان خشک شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب قوپی باباعلی در ۳۰ کیلومتری شهر مهاباد قرار دارد و به سبب قرارگرفتن در مسیر کوچ پرندگان مهاجر، یکی از زیستگاه‌های مهم در منطقه به شمار می‌آید و از تالاب‌های مهم این منطقه محسوب می‌شود که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

سخنور گفت: تالاب‌های این شهرستان به دلیل امنیت و شرایطی مناسبی که برای پرندگان به وجود آورده استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آن‌ها می‌شوند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و علاوه‌بر تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی» دارای تالاب دایمی “حسن‌خان” و تالاب‌های فصلی “گروس”، “داشخانه” و “قره‌قشلاق” نیز است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.