رئیس کمیته اطلاع رسانی کرونای آذربایجان غربی گفت: درشبانه روز گذشته ۸۴۳ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شد و ده نفر نیز جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی افشانی گفت: در شبانه روز گذشته ده نفر بیمار کرونایی در شهر‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، پلدشت، تکاب، چایپاره، سلماس و نقده جان خود را بر اثر شدت بیماری درگذشتند و تعداد فوتی‌های کرونا در استان به هفت هزار ۳۵۱ نفر رسید.

وی می‌گوید: در این مدت ۸۴۳ بیمار جدید کرونایی در آذربایجان غربی شناسایی و ۱۴۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعاد بستری‌های کرونایی در استان ۷۲۱ به نفر افزایش یافت.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی در زمینه میزان واکسیناسیون در استان نیز گفت: از آغاز واکسیناسیون کرونا، مردم استان نزدیک به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن دریافت کرده اند که از این میزان ۸۰/۹ درصد مربوط به دُز اول، ۷۱/۵ درصد دُز دوم و ۲۷/۳ هم دُز سوم می‌شود.

تا کنون نزدیک به یک میلیون و ۴۸ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان آذربایجان غربی انجام شده است و حدود ۳۴۹ هزار نفر از مردم این استان به کرونا مبتلا شده اند.

در آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها، هم اکنون شهر‌های ارومیه، خوی، ماکو، چایپاره، اشنویه، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب در وضعیت قرمز، شهر‌های چالدران، پلدشت، سلماس، پیرانشهر، مهاباد و سردشت نارنجی و شهر شوط، زرد هستند ضمن اینکه هیچ شهری از استان با وضعیت آبی در نقشه کرونایی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.