رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۳ درصدی تلفات جاده ای در این استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سرهنگ بهنام ویسی پور گفت: به ترتیب سرعت غیرمجاز با ۴۲ درصد، انحراف به چپ با ۲۱ درصد و عدم توجه به جلو با ۱۸ درصد بیشترین علت تصادفات کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می دهند.

او گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۸۰ درصد تصادفات استان مربوط به خودروهای سواری شخصی هستند، ۱۱ درصد را خودروهای وانت تشکیل می دهند و و ناوگان عمومی ۳ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه در این مدت ۶۲ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های بویراحمد و دناست، گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۲۳ درصد تصادفات استان در محور یاسوج به اصفهان رخ داده است.

ویسی پور در خصوص دلیل حادثه خیز و خطرناک تر بودن محور یاسوج_ اصفهان در استان گفت: حجم تردد بالا، پیچ های و شیب تند، کافی نبودن دید و این که تقریباً بخشی از این محور بزرگراه شده و بخشی هنوز مانده و دوخطه است از جمله دلایل حادثه خیز بودن محور یاسوج به اصفهان است که به همین دلیل کوچک ترین انحراف در این محور منجر به تصادف رخ به رخ و تلفات زیاد می‌شود.

او گفت: در بخشی چهار خطه و بزرگراه شده به علت نبود جداکننده فیزیکی، قدرت مانور برای تردد ایجاد شده و چون شدت سرعت بالا می رود تلفات افزایش می یابد.

در جهت مهار تصادفات نیاز است چه محورهای اصلی و استان به دوربین سرعت سنج مجهز شوند و محور یاسوج به اصفهان هم اکنون تنها سه دستگاه دوربین سرعت سنج دارد که نیاز است این تعداد جهت کاهش تصادفات افزایش یابد.

رئیس پلیس راه استان گفت: بخشی از محور یاسوج به اصفهان که چهارخطه شده فاقد جداکننده فیزیکی و روشنایی است چه هم باید این مشکلات و کمبودها رفت شود و هم در جهت تکمیل چهار خطه شدن محور تلاش ها بیش از پیش افزایش یابد.

ویسی پور گفت: محور یاسوج به اصفهان محور ترانزیتی جنوب را به شمال متصل می‌کند و نیاز است که زودتر به چهار خطه تبدیل شود.

او گفت: با این وضعیت محور یاسوج به اصفهان در عید نوروز و سال آینده با افزایش تردد و تصادفات مواجه خواهیم شد.

رئیس پلیس راه استان گفت: تونل های محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد روشنایی مناسبی ندارند و خط‌کشی محورهای مواصلاتی نیاز به ترمیم دارد.

ویسی پور گفت: علت ۹۰ درصد تصادفات عامل انسانی است اما علاوه بر وضعیت خودروها، نواقصات جاده‌ای در خیلی از تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیرگذار است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.