سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نگرانی خود را از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ابراز کرد و آن‌ها را غیرقانونی خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – ماریا زاخارووا ضمن انتقاد از بسته تحریمی غرب علیه مسکو گفت: «ما این تحریم‌ها را نامشروع می‌دانیم. تحریم، تنها ابزار سران کشور‌های غربی علیه ماست که برای مهار توسعه ما انجام می‌شود.»

به گزارش تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد حتی اگر روسیه حاکمیت دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نمی‌شناخت، غرب باز هم دست به تحریم روسیه می‌زد.

این مقام روس به آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک نیز اشاره و تاکید کرد که روسیه همیشه طرفدار دیپلماسی است و در سخت‌ترین زمان‌ها نیز برای مذاکره آمادگی دارد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد پس از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا هم به تحریم‌های ضد روسی واکنش نشان داد و ضمن اشاره به پیامد‌های این تحریم، بازار‌های جهانی و شهروندان آمریکایی را قربانی این تصمیم غرب عنوان کرد. به باور این دیپلمات روس، این تحریم‌ها باعث افزایش قیمت انرژی می‌شود و اوضاع آمریکایی‌ها را بسیار سخت خواهد کرد.

پیش از این، انگلیس هم بانک‌ها و افراد روسی را تحریم کرده بود. در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  اعلام کرد که این اتحادیه با اعمال مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
قانون کدوم قانون وتو را میگی اوتو کن بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اون وقتی از آمریکا تبعیت میکنین و ما رو تحریم کردین باید میفهمیدین نوبت خودتونم میشه
آخرین اخبار