سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر تسریع در جذب تسهیلات طرح جهش تولید مربوط به خرید ماشین آلات کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون اعتبار لازم برای خرید ۶۶ دستگاه جذب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - پیمان اسکندری گفت: برای خرید ۹۹۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی ۴۱۰ میلیارد تسهیلات چهار درصد از سوی ستاد فرمان حضرت امام (ره) اختصاص داده شده است.

او با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات در بانک ملی است و باید سریع جذب شود، گفت: تا کنون ۵۶۸ دستگاه به بانک معرفی شده و ۶۶ دستگاه هم اعتبار لازم را جذب کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی کشور انجام شده که سهم استان از این میزان ۳.۳ درصد معادل حدود ۴۳ میلیون قطعه بوده است.

او  با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اقدام بی نظیر در تامین و توزیع نهاده‌های دامی در استان انجام شده است، گفت: تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۳۵ تن انواع نهاده‌ها شامل بیش از ۸۱ هزار کنجاله سویا، ۱۵۷ هزار و ۶۳۷ تن ذرت و ۶ هزار و ۲۹۷ تن دانه آماده در صنعت طیور استان تامین و توزیع شده است.

سید احمد ذکریایی نژاد رقم کل نهاده‌ها را ۳۶۵ هزار و ۵۶۴ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۴۵ هزار و ۶۳۵ تن  مختص صنعت طیور استان است و علاوه بر آن  ۱۱۳ هزار تن به بخش دام  اختصاص یافته  و همین طور ۸۲ هزار تن دیگر شامل جو، کنجاله سویا و ذرت می‌باشد.

او گفت: بالغ بر ۳۱ هزار تن سبوس تامین و توزیع شده است.

منیع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: تسهیلات ، جهش تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.