رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استعداد‌ها و ظرفیت قضایی شهرستان شهربابک از متوسط استان بالاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  یدالله موحد در نشست با قضات و کارکنان اداری و قضایی دادگستری شهرستان شهربابک گفت: وجود قضات فرهیخته، مدیران قضایی توانمند و سلامت از ویژگی‌های برجسته دستگاه قضایی در شهربابک است.

او گفت: ممکن است اشکالاتی نیز وجود داشته باشد و باید این اشکالات برداشته شود، اما اصل این خدمت ماندگار و ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته موحد ، در سال جاری ۱۴ هزار و ۱۷۱ پرونده به حوزه قضایی شهربابک وارد و ۱۳ هزار و ۵۴۲ پرونده رسیدگی شده است.

او  با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۵۴ روز است، می گوید: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۹۵.۵۶ درصد است.

موحد گفت:  امنیت و آرامش موجود جامعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از برکات خدمات قضایی، امنیتی، انتظامی و ... به شمار می‌رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: راه اندازی رشته حقوق در شهرستان شهربابک به توسعه دانش حقوقی جامعه کمک می‌کند و به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه کمک می‌شود.

موحد گفت: قسمت عمده‌ای از وقت خود را باید برای رسیدگی به امورات قضایی مردم و اتقان اقدامات انجام شده اختصاص دهیم.

او  با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئولیت سنگین اجرای عدالت را بر عهده دارد، گفت: مراجعان انتظار دارند پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت و با مدیریت قضایی هوشمند پیش رفته و به نتیجه برسد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد شعب در سطح استان، گفت: وضع معیشت و رفاه همکاران ما موضوع جدی است وباید به این حوزه توجه لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: قضایی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.