محرابیان گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و قطر ۲۰۰ میلیون دلار است که  با امضای اسناد اقتصادی در آینده به حجم روابط بالاتری می‌رسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای محرابیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در بخش خبری ۲۱ به سوالات زیر در خصوص سفر رئیس جمهور به قطر پاسخ داد.

چه تفاهماتی امروز بین ایران و قطر به امضا رسید و  چه افق هایی را در روابط دو کشور ترسیم می کند؟

محرابیان: امروز پس از استقبال امیر قطر از رئیس جمهور و نشست دو جانبه، ۱۴ سند همکاری بین هیات ها به امضا رسید. از این میان ۴ سند اول در حوزه سیاسی و همکاری های دیپلماتیک و تسهیل در صدور ویزا،  ۴ سند در حوزه علمی و آموزشی و فرهنگی و  ۶ سند در حوزه های اقتصادی همچون  فعالیت های انرژی و برق، بندری،حمل و نقل دریایی و زمینی، همکاری در حوزه استاندارد و گردشگردی و مناطق آزاد بوده است.

حجم مبادلات دو کشور ۲۰۰ میلیون دلار است که ظرفیت مبادلات بیشتر از این است. امیدواریم با امضای این اسناد و تاکید روسای دو کشور در آینده به حجم روابط بالاتری برسیم.

این ۱۴ سند چه زمانی اجرایی می شود؟

محرابیان: اسناد امضا شده  همه اهداف اجرایی دارند و دستگاه های مختلف مسئول اجرای آن هستند رئیس جمهور تاکید داشتند از همین امروز دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز چه دستور کاری برای فردا دارد؟

فردا ششمین  اجلاس کشورهای صادرکننده گاز برگزار می شود که روسای جمهور کشورهای صادرکننده گاز در آن سخنرانی خواهند کرد و در حوزه استحصال و فروش گاز ، میعانات گازی و گاز مایع تصمیم گیری می شود.

رئیس جمهور کشور ما هم از سخنرانان اصلی این اجلاس خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار