کارشناس بازار انرژی گفت: باید هدف اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز ایجاد همگرایی بین کشور‌های عرضه کننده گاز باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  آقای ظفریان گفت: نباید مجمع کشور‌های صادر کننده گاز فارغ از آینده انرژی دنیا تصمیم گیری کنند، همچنین ساختار بازار گاز شبیه به نفت نیست و نباید آن را شبیه به نفت تحلیل کنیم، بازار گاز دارای ساختاری منطقه‌ای شکل است، که قدرت در دست عرضه کننده‌های گاز است و ایران باید این موقعیت را حفظ کند.

او می‌گوید: از سال ۲۰۰۷ آمریکا توسعه گاز مایع را مدنظر قرار داده و عمده کشور‌های سمت تقاضای گاز، هند، اروپا و شرق آمریکا هستند، که آمریکا ایده شبیه کردن بازار گاز به بازار نفت را در پیش می‌برد و ایران باید با قطر، روسیه و ترکمنستان بازار گاز را به نحوی در مقابل ایده آمریکا تقسیم کند و اجازه محقق شدن این ایده را به آمریکا ندهد.


بیشتر بخوانید 


طرح تأسیس اوپک گازی در ۱۰ بهمن سال ۱۳۸۵ از جانب رهبر انقلاب در دیدار با ایگور ایوانف دبیر شورای امنیت وقت روسیه مطرح شد و مجمع کشور های صادر کننده گاز شامل کشورهای  ایران، روسیه، گینه استوایی، قطر، امارات متحده عربی، ونزوئلا، نیجریه، مصر، الجزایر، بولیوی و ترینیداد و توباگو می شود.

رئیس‌جمهور طی سفر سفر دو روزه‌ای  به دعوت رسمی امیر قطر صورت سفر کرده است که هدف از این سفر شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه در حوزه انرژی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار