مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: نخلستان های شهرستان خنج همچنان درگیر آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  علی علی پور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت:  نخلستان های شهرستان خنج  ۴ سال است که میزبان این مهمان ناخوانده  بوده و تاکنون ۸۷۰ درخت آلوده شناسایی شده که از این تعداد ۸۱۰ درخت تیمار و مابقی امحا شده است.

او گفت: اگر خسارت این آفت جدی گرفته نشود با توجه به قدرت تهاجمی و تولید نسل زیاد می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به باغداران نخل خرما در شهرستان خنج وارد کند.

علی پور گفت: واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان خنج با در دستور کار قرار دادن طرح جامع مدیریت کنترل آفت مذکور در سال ۱۴۰۰ و آموزش همگانی باغداران سعی در کنترل و ریشه کنی این آفت را در آینده‌ ای نزدیک با هدف کاهش هزینه‌های ردیابی و مبارزه با آفت دارد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: باغداران خنجی با رعایت بهداشت در باغ  موارد قرنطینه‌ای توصیه شده برای کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی از جمله جلوگیری هرگونه جابجایی پاجوش و سایر اندام‌های گیاهی آلوده را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک به آلودگی را به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان گراش اطلاع دهند.

سوسک سرخرطومی حنایی یکی از مهمترین آفات نخلستان‌های خرما در ایران و جهان می‌باشد که در صورت نداشتن توجه جدی باغداران می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد کشاورزی وارد کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار