مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: پویش مسابقه کتابخوانی «مثبت ۳» با هدف فرزندآوری و افزایش جمعیت در همدان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- احمدرضا احسانی گفت: این پویش در راستای اولویت فرهنگی کشور و استان در زمینه افزایش جمعیت و ترویج فرهنگ فرزندآوری شکل گرفته است که در این کتاب به ابهامات و شبهات پاسخ داده می‌شود.

او از دیگر رویکرد‌های این پویش را ترویج فرهنگ کتابخوانی، پرداختن به مساله ضرورت افزایش جمعیت و موانع پیش رو عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان از ۱۷ ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است و پس از تشکیل کمیته علمی، ۸۰ مورد از مسائل و مشکلات فرهنگی استان احصا شد که در نهایت با پایش این آسیب‌ها به پنج مساله اولویت دار رسیدیم.

احسانی گفت: در این زمینه کمیته پنج گانه شامل کمیته فرهنگ، هنر و رسانه به دبیری اداره کل ارشاد اسلامی، کمیته امور دینی به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته تعلیم و تربیت به دبیری آموزش و پرورش، کمیته اجتماعی، زنان و خانواده به دبیری مدیرکل امور بانوان استانداری، کمیته اقتصاد و فرهنگ به دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد.

او گفت: این کمیته‌ها موظف هستند تا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی جلسه‌هایی تشکیل دهند و نسبت به تدوین و تعیین اقدامات ملی و استانی و اهداف متناظر با آن اقدام کنند.

این مسئول گفت: کمیته فرهنگ، هنر و رسانه با برگزاری نشست‌های متعدد پنج مشکل را احصا کرد که شامل «ساماندهی ضعیف هنرمندان در راستای اولویت‌های فرهنگی استان»، «نبود رویکرد کارآفرینی و ارزش آفرینی از فرهنگ و هنر بین شاغلان این حوزه»، «کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی»، «بی توجهی به نیاز‌های محلی در برنامه ریزی فرهنگی» و «ضعف در فضای رسانه‌ای و جولان شایعات در کانال‌ها و گروه‌های مورد استفاده شهروندان» است.

احسانی گفت: برنامه‌ها و راهبرد‌های ترسیم شده در هر یک از کمیته‌ها باید متناسب با وظایف ذاتی دستگاه‌های عضو این کمیته ها، در نظر گرفتن ۱۳ راهبرد پیش بینی شده در سند راهبردی کشور و متناسب با اولویت‌های پنجگانه استان باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.