در مراسمی از کتاب« مثبت سه» رونمایی و پویش کتابخوانی «مبلغین فاطمی، گفتمان فرزندآوری»در همدان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در مراسم رونمایی از این کتاب که با هدف ترویج فرزند آوری در جامعه برای پیشگیری از پیری جکعیت نوشته شده است  گفت: نباید انتظار رفع مشکل جمعیت را در کوتاه مدت داشته باشیم، زیرا که نزدیک به ۵۰ سال بر روی آن کار شده و تفکر جامعه شکل گرفته و ریشه دار شده است.

او گفت:این کار ارزشمند است و تا ده سال آینده نتایج ظاهر خواهد شد.

او گفت: در حالی که متوسط فرزندآوری در هر جامعه باید ۲ و ۲ دهم باشد تا جامعه جوان بماند، این نرخ در استان ما یک و ۷ دهم است که پایین تر از میانگین کشوری است و از نظر رفتن به سمت پیری جزو ۵ استان اول کشور هستیم.

امام جمعه همدان گفت: قانون صیانت جمعیت ابلاغ شده است، مبنی بر اینکه به هر خانواده که فرزند سوم را بیاورد ۲۰۰ متر زمین، یک ماشین و وام تعلق خواهد گرفت، اما راهکار‌های موثر فرهنگی نظیر همین کتاب و رفع مسئله ازدواج است.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر و  نویسنده  کتاب « مثبت سه» هم در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۰ صحبت از فرزند آوری را آغاز کرده اند و تاکنون ۵۰ بار تذکر داده اند و علی رغم امید در زمینه‌های دیگر اجتماعی اقتصادی نسبت به مسئله جمعیت ایران امیدوار نیستند.

او گفت: برای انجام کارهای  فرهنگی در این زمینه اهمال کرده ایم و مانع اول را عملکرد دولت‌ها و مانع دوم مبلغان هستند .

نویسنده کتاب «مثبت سه» گفت: چون در این سطح احساس نیاز کردم دست به مطالعه و تدوین این کتاب زده و تلاش کردم کتاب به لحاظ ادبیاتِ سخن، منابع علمی و مذهبی غنی، جذاب و مخاطب پسند در همه سطوح جامعه باشد.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی گفت: این کتاب به شکل پی دی اف نیز موجود است و همه می‌توانند در این پویش کتابخوانی با جایزه‌های ۱۰۰ کارت یک میلیون تومانی و یک واحد مسکونی در استان تهران شرکت کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار