مسابقه کتابخوانی «محمد رسول، آن مرد کوچک» با محوریت «محمد رسول رضایی» شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: برای معرفی هرچه بیشتر شهید نوجوان ۱۳ ساله شهید «محمدرسول رضایی» برای دومین سال متوالی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور معرفی و  این مسابقه کتابخوانی برگزار خواهد شد.

محمد برخوردار افزود: شهید محمدرسول رضایی سال ۱۳۵۳ در اسدآباد متولد و با دستکاری در شناسنامه اش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در دومین اعزام خود با شرکت در عملیات بیت المقدس ۲ در تاریخ ۶۶/۱۰/۳۰ در ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سرش به فیض شهادت نائل آمد.

او گفت: کتاب «محمد رسول آن مرد کوچک» خاطرات داستانی این نوجوان شهید به قلم «فاطمه بگزاده»، ویراستاری «فریبا حداد» در ۱۴۶ صفحه، توسط انتشارات «حماسه ماندگار» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

مدیرادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب، به کتاب فروشی «رواق»، «آوای کتاب» و مرکز فرهنگی «گلزار شهدا» و «شهدای جاویدالاثر» مراجعه کنند.

برخوردار با بیان اینکه علاقمندان برای دسترسی به سؤالات می‌توانند به پایگاه نوید شاهد https://navideshahed.com/ مراجعه کنند، تأکید کرد: آخرین مهلت شرکت در مسابقه ششم اسفند است.

شهید رضایی به عنوان کوچکترین شهید شهرستان اسدآباد در وصیتنامه پرمعنای خود که نشان از موج استکبار ستیزی و ولایتمداریش داشت، به همکلاسی و دوستانش وصیت کرده بود «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم» و در تشییع جنازه اش همان اتفاقی افتاد که می‌خواست، دوستان و همکلاسی‌ها همان کاری را کردند که او خواسته بود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.